Sunday, April 26, 2009

Weekend....

Salam + morning pembuka cerita;

Arini bru ari senin...tpi still xde mood ni...bukan apa...since nama hari jumaat aritu...rasa xsedap hati n rasa cam xadil je makcik tu buat camtu kat aku...aduhai..nilah nasib si kuli ni...huhuh...erm...lantaklah..lalui jelah kan..nak buat camner...sbrnyer nk citer bab best ni....ari sabtu aritu aku dgn kwnku srg itu pi cari bunga telur ngn pi pesta buku....upss bunga telur tu..bukan utk kami tpi utk si abidah asman yg bakal jadi isteri org bln 6 ni nanti...si pakcik aku ni amik sang pteri ini kat uma ...aduhai..kalau die dah berbual dgn ayah...mmg susah nk henti..ttpi dgn sopan santun itu..tpksalah diri ini mencelah.."erm nk keluar jab yah..kang keluar cepat..balik cepat.." hehehe...tawakal jelah waktu tu...nsb brhenti gak perbualan diorg tu...then masa dlm perjlanan nk ke TAR tu pakcik tu bawa sopan dan santun...adui tercabar rasanyer...rasa cam nk suruh die duk sblh..biar lah dirini yg pandu kete die..tpi memandangkan manua...ahahaha...gue surrender...siap masa dlm kete tu...bergaduh memilih radio apa nk dgr...aku nk dgr radio sinar ..die plah nk dgr era....rosak lah radio pakcik tu ...sbb asiktekan sana sini...nasiblllahhh..tpi lastly die baralah,,...ahahahah..tahu pun awk ye..

Then dah smpai kat TAR tu....die parking kete kat LPPKN...then ktrg pi cari bunga telur...dr 1 ke dai ke 1 kedai....ari sblm tu die kater takut aku yg cerwet pilih bunga...tgok2 die yg cerewet..huh!!lastly ktrg beli bunga tu kat kedai SAYANG U...n smpai dlm tu ingtkan die tggu kat luar..sbb ktrg berpecah..tgok2 rupanyer die sibuk cari bunga telur utk ab...last ly...jumpa gaklah bnga telur yg dicari berdasarkan kesukaan pakcik ku itu..hhhehehe....n dlm perjalanan nk kete...die kater adik die nk sgt jumpa "kakak" die ni...uish ..lagi aku cuakss..n i apa lg buat xtau jek..sbb cuaksslh rasa...

Slps pi tar...ktrg ke pwtc...aduihai jem...plak pakcik ku itu...keretenya belakang kereta org yg tarik kereta..huhhu....masa jem tu...smpatlah pakcik ku itu tyer....camner blhterbuka hati utk die..heheh...aduihai..malus gue...tutttt....hehhehe...smpai je the mall...teru skami menuju ke tmpt kak mar...huhuu..lama tu xjumpa die....smpai2 tgok..atas meje diorg xsalah ada....3 cawan yg kat faiz...kat kak mar ada 1 kot...ye kan kak mar...aku rasa gitukan...bilangan cawannyer tu...ktrg ni asik je berbual.. n faiz dgn pakcik ku itu pun berbual gak..tertiba dgr 1 suara.."korg mmg dahlama ye xjumpa?"...ahaha...amik!!!then....ktrg pun santaplah bersama-sama....then masa nk bayar ..si faiz bayarkan..hehehe..tq..nanti turn kami plak ye belanja korg...n pling2 best...kak mar dpt gak aiskrim die tu..suke rbetul die...hehehhe

lps makan2 tu ..ktrg pi solat n pwtc...fuh ramainyer org...aku terus pi alaf 21...yg kak mar dgn faiz pi mana ntah...then aku pi cari buku..pkcik ku itu...pi ke mana ntah....then aku merayap jelah srg...cari buku latihan ank buah ku plak...tgh2 cari...terjumpa pakcik tu smula...heheh..die baca majalah mangga rupanyer...eii geram22222....then die teruskan baca mangga....aku plak pi cari lagi buku latihan...tetiba ada org cuit aku...rupanyer pakcik ada kat belakang...aku pe lagi kenekan die...ahahaha...aku tyer encik cari sapa...ahaha..konon2 xkenalle...die kenekan aku balik..kater...."Cari bakal isteri"..hampes...terken jugak gue...n yg plg best ...masa pi gerai creative...akak promoter tu kater.."dik..beli novel ni dik...dri adik main sms je dgn pakwe adik ni..baik adik baca novel"....ahaha...aku kater balik dgn akak tu...."kalau sy baca novel jekang...marah plak cik abg sy ni....sbb lupakan die"....n cik abg aku tu plak cakap dgn akak tu.."akak jgn ajar die camtu kak..kang sy die lupakan kang".....ahahhah...amik!!...lps tu akak tu kater..."xdelah..kang dah nk abis baca novel nanti adik ..owh watak ni cam pakwe akulah...."...aku smbg balik..aku kater....kalau sama kak..kalau xsama camner....tergelak akak tu...then die terus berbual dgn pakcik ku itu...so aku plak pi bayar novel...then abis smua ktrg berbual n tggu kat luar iza kat luar pwtc..

so ktrg hantar kak mar kat kotaraya...smpatlah pakcik ku itu berbual dgn kak mar...n kak mar ada kene tmbak sikit dgn die...hehe..sori ye kak...itulh die...ada je faktanyer...huhuhuhu.....Apapun kami berjaya mencapai objektif kami utk balik sblm pkul 6..yes..yes...ni yg buat i lg syg u .....pndai u budget masa ya,,,,...n smlm pakcik ku itu bgtau yg cermin kete die crack...serba salah aku dbuatnyer...sbb sabtu tu ktrg ada bercerita psl cermin crack...heheh...sian abg i....huhuu....dugaan tu bang...ahahah...apapun..mdah2an doa kami utk bersatu dipermudahkan olh NYA...Amin:)

1 comment:

~ iza ~ said...

fulamak..
full report..
hehe..apapun, aku hepi sgt sbb dpt gak jmpa ko..erk, mmg 3 cawan pun dpn dia..memula dulu aku takleh nak terima gak..tapi lama2, dah fhm dah..agaknya pakcik aku tu gemuk air kot.. :p hehe..maaf la pakcik, termengumpat sikit..

psl kena tembak tu, aku konon2 citer kat pakcik aku..dibantainya gelak..then aku lak yg kena..hampes punya pakcik..bukannya nak backup aku..hehe..

p/s: tengkiu for the cute souvenier..comellll... ;)